Ок. Дойде и първата добра новина. Агенцията, която мнозина определят като „сериозна“ – Маркет Линкс – даде 10% одобрение за партия „Зелените“. До тук – добре!
Каква трябва да бъде, според мен, целта и реакцията на Зелените? Елементарна! Да разграничим „одобрение“ от „електорална подкрепа“!
Ако успеем да трансформираме 10% „одобрение“ в 4 и повече процента „електорална подкрепа“ на самите избори, това вече ще е сензацията на изборите.
Сензация, много по-значима от, да речем, крещящото присъствие в политиката на недоразумения като „Атака“.
Нова, млада, необременена със негативите на политическата действителност в България партия, която само за няколко месеца си спечелва 10% одобрение и се цели в долния праг на изборите – това вече е нещо. Все още изглежда идеалистично, но не е невъзможно.
Ако тази тенденция се запази и задълбочи, Зелените може да се окажем един от важните фактори и субекти.
Вярвам, че в една подобна нова ситуация, разграничаването на „приятели“ и „врагове“ ще е по-лесен избор, защото ще имаме силата и позицията да оставим условия за:
- Неприемливи за нас личности;
- Признаване на грешки от миналото;
- Реални ангажименти за спазване и следване на политическа линия и стратегия, която да е в синхрон с програмата и идеите на Зелените.
На основата на това, Зелените ще могат да „отсеят“ приемливи от неприемливи партньори, както и да се замислят и дори активно да се включат в политическите процеси и живот в страната.
Вярвам, че няма да се самозабравим от новината за подкрепата, ще пресметнем трезво разликата между подкрепа и реален вот, за което ще ни помогнат и други резултати от цитираното изследване, и ще изберем печеливша стратегия.