Новините, каквито са…

Вчера писах за доверието и истината като пряко свързани с тиражите на хартиените издания. Вярвам, че никой няма да оспори, че не само цената или девойката по монокини на 3-та страница са определящи, но и т.нар. “качество на съдържанието”. Както се казва, „възможно е един човек да бъде лъган непрекъснато, всички хора могат да бъдат излъгани един път, но не е възможно всички да бъдат лъгани постоянно…“

Истината и качеството са не по-маловажни за доверието и интереса към дадена медия, не само жълтия елемент в притурката или на последна страница. Обърнатият слововред в заглавията може да е атрактивен и да продава, но доверието в дадена медия се гради основно на съдържанието в статията, под заглавието. А съдържанието трябва да е достоверно и качествено поднесено.

“Труд” и “24 часа”, както писах вчера, са определени от издателската им група “България” като “най-влиятелните всекидневници”. Пак там разпространението на “24 часа” е посочено така: “Тираж: 52,220 бр. през седмицата; 97,820 бр. събота…” — не става ясно дали дневно или за всеки пет или двудневен период.

Данните, с които разполагам обаче описват малко по-различна картина. Средните стойности за първите 16 седмици на 2015 г. варират между 12,408 и 15,190 броя за всеки работен ден от понеделник до петък. Долната стойност е ако вземем предвид първата седмица на годината, която е непълна. Тиражът през уикенда (събота и неделя) варира между 28,434 и 53,486 броя дневно, ако изчислим средната двудневна стойност на най-слабите и най-силните дни.

Ще повторя отново, че доверието в медиите зависи от качеството и истинността на информацията, която поднасят на зрителите, слушателите или читателите си, а тиражите са отражение на това доверие.

Данни за тиража на „24 часа“ за първите 16 седмици на 2015г:

Screen Shot 2015-06-23 at 10.27.51

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s